هلي ليفتراك هلي ليفتراك .

هلي ليفتراك

دكل ليفتراك و انواع آن

دكل ليفتراك چيست؟

دكل ليفتراك liftruck ابزاري است كه براي جابجايي بار با استفاده از ليفتراك ‌ها استفاده مي ‌شود. اين ابزار به صورت يكپارچه با ليفتراك استفاده شده و به طور گسترده در صنايع مختلفي مانند صنايع ساختماني، لجستيك، حمل و نقل و غيره استفاده مي ‌شود.

در واقع، دكل liftruck يكي از ابزارهاي كليدي در حمل و نقل بارهاي سنگين و پرحجم است. liftruck از ماشين آلات حمل كننده ي بار در انبار و ديگر صنايع مي باشد. دكل به قسمت جلوي انواع ليفتراك ها گفته مي شود كه به دستگاه قابليت بالا و پايين بردن بار را مي دهد.

دكل از اجزاي اصلي ليفتراك بوده و كاربرد بسيار مهم در عمليات اين دستگاه دارد. از اجزاي دكل ليفتراك مي توان به ريل ها، كالسكه و پشتي حمل بار، غلتك هاي راهنماي دكل، بلبرينگ كالسكه، غلتك زنجيري و غلتك هاي رانش جانبي اشاره كرد.

انواع دكل ليفتراك

دكل ليفتراك، يك وسيله ي بسيار پركاربرد در صنعت  بوده كه براي جابجايي كالاها استفاده مي شود. اين محصول معمولاً به صورت يك ستون بلند و نواري از فولاد يا آلومينيوم ساخته شده كه به وسيله آويز‌ها يا تسمه ‌هايي به liftruck متصل مي ‌شود. اين ابزار به liftruck اجازه مي ‌دهد كه بار را بالا ببرد و در ارتفاع بالاتري قرار دهد. انواع دكل liftruck عبارتند از:

  • دكل فولادي

اين نوع دكل از مواد فولادي ساخته شده است و براي استفاده در شرايط سخت و دشوار مناسب است.

  • دكل آلومينيومي

اين دكل از آلياژ آلومينيوم ساخته شده است و براي استفاده در محيط ‌هاي خشك و خنك مناسب است.

  • دكل زاويه ‌اي

اين دكل به صورت زاويه ساخته شده است و به ليفتراك اجازه مي ‌دهد كه بار را به طور مستقيم بالا ببرد.

  • دكل تلسكوپي

اين دكل به صورت تلسكوپي ساخته شده است و اجازه تنظيم ارتفاع را به ليفتراك مي‌ دهد.

  • دكل برجسته

اين وسيله به صورت برجسته طراحي شده است و امكان جابجايي بار به ارتفاع بالاتر را به ليفتراك مي ‌دهد.

  • دكل دوبلكس

ساختار دكل ليفتراك دوبلكس شبيه به ساير انواع دكل liftruck بوده، با اين تفاوت كه با دو جعبه فلزي به همراه يك شاسي و يك موتور الكتريكي توليد شده است.

اين سيستم قابليت تنظيم ارتفاع و بالابري بار را براي liftruck افزايش مي‌ دهد و به طور گسترده در صنايعي مانند حمل و نقل، انبارداري، ساختماني و غيره استفاده مي ‌شود. هر كدام از اين انواع دكل liftruck براي شرايط مختلف مناسب هستند و بر اساس نياز صنعتي از آن ‌ها استفاده مي ‌شود.

بيشتر بدانيد: قيمت ليفتراك

دكل ليفتراك و انواع آنكاربرد دكل ليفتراك

اهميت استفاده از دكل liftruck

استفاده از دكل liftruck در صنايع مختلف ‌بسيار پركاربرد است زيرا به ليفتراك امكان مي‌دهد تا بار را به ارتفاع بالاتري برده و در مكان‌ هايي قرار دهد كه امكان دسترسي به صورت مستقيم به آن مكان ها وجود ندارد. اين امر باعث مي ‌شود كه liftruck براي انجام كارها در فضاي محدود و در محيط ‌هايي كه ارتفاع سقف محدود است، بهترين عملكرد را ارائه دهد.

استفاده از دكل به ليفتراك اجازه مي ‌دهد تا بار را با سرعت و بهره‌ وري بيشتري جابجا كند و در نتيجه زمان لودينگ و آنلودينگ بار كاهش پيدا ‌كند. همچنين، استفاده از دكل  liftruck باعث كاهش خطرات ناشي از جابجايي بار در ارتفاع بالا مي‌ شود و به liftruck كمك مي‌ كند تا با امنيت بيشتري بار را جابجا كند.

با توجه به اين كه ليفتراك‌ ها در صنايع مختلف مانند حمل و نقل، انبارداري، ساختماني و غيره  پركاربرد هستند، منجر به افزايش بهره ‌وري و كاهش خطرات ناشي از جابجايي بار در ارتفاع بالا مي شوند. خريد و فروش ليفتراك

بيشتر بدانيد: آشنايي با اجزاي ليفتراك

كاربرد دكل ليفتراك

دكل ليفتراك براي حمل و جابجايي بارهاي سنگين و پرحجم در ارتفاع بالا استفاده مي‌شود. اين ابزار قابليت انتقال بار به مكان هاي مرتفع را به ليفتراك مي دهد.. برخي از كاربردهاي دكل liftruck عبارتند از:

  1. بارگيري و تخليه كانتينرها: در صنعت حمل و نقل كانتينرها، دكل ليفتراك براي بارگيري و تخليه كانتينرها از بالاي تريلرها يا واگن ‌هاي ريلي استفاده مي‌شود.
  2. جابجايي مواد سنگين: دكل ليفتراك براي جابجايي مواد سنگين مانند قطعات خودرو، ورق ‌هاي فلزي، ماشين آلات صنعتي و غيره استفاده مي ‌شود.
  3. مونتاژ سازه‌ هاي بلند: در صنايع ساختماني، دكل ليفتراك براي مونتاژ و حمل سازه ‌هاي بلند مانند سقف، ديوارها و تيرها استفاده مي ‌شود.
  4. حفاري و حفاظت از محيط زيست: در صنايع حفاري و حفاظت از محيط زيست، دكل liftruck براي نصب و حمل تجهيزات و دستگاه ‌هاي سنگين مانند چاه‌ هاي نفت و گاز، پاركينگ ‌هاي خورشيدي و غيره استفاده مي ‌شود.
  5. خدمات شهري: در خدمات شهري، دكل liftruck براي جمع ‌آوري زباله، نصب تابلوهاي تبليغاتي و نصب دستگاه ‌هاي روشنايي استفاده مي‌ شود. در كل، دكل به ليفتراك امكان مي ‌دهد تا بار را به ارتفاع بالاتري برده و در مكان‌ هايي كه امكان دسترسي مستقيم به بار وجود ندارد، قرار دهد. به همين دليل در بسياري از صنايع مانند صنعت حمل و نقل، ساختماني، حفاري، خدمات شهري و غيره كاربرد فراوان دارد.

براي حمل و تخليه بار با ليفتراك با 02188780480 تماس بگيريد تا مشاوران هلي راهنماييتون كنند.

دكل ليفتراك و انواع آنكاربرد دكل ليفتراك

چه نوع ليفتراك ‌هايي مي‌ توانند از دكل استفاده كنند؟

دكل ليفتراك براي استفاده در دستگاه ‌هايي طراحي شده است كه قابليت باربري و جابجايي بار در ارتفاع بالا تر را دارند. بيشتر ليفتراك ‌هايي كه قابليت استفاده از دكل را دارند، داراي سيستم هيدروليكي براي جابجايي بار به سمت بالا و پايين  هستند. ليفتراك ‌هايي كه مي‌توانند از دكل استفاده كنند عبارتند از:

  • ليفتراك ‌هاي تلسكوپي

اين دستگاه داراي سيستم تلسكوپي بوده كه قابليت تنظيم ارتفاع را دارا مي باشد. اين liftruck معمولاً براي استفاده در محيط‌ هايي با فضاي محدود يا براي جابجايي بارهاي سنگين در ارتفاع بالا استفاده مي ‌شود.

  • ليفتراك ‌هاي بالابر

اين دستگاه‌ به صورت عمودي حركت كرده و به liftruck اجازه مي ‌دهد كه بار را به ارتفاع بالاتر برده و در مكان ‌هايي كه امكان دسترسي به بار به صورت مستقيم وجود ندارد، قرار دهد.

  • ليفتراك ‌هاي پالت

اين دستگاه براي جابجايي پالت ‌ها و بارهاي سنگيني كه بر روي پالت قرار گرفته ‌اند طراحي شده ‌اند. اين دستگاه معمولاً داراي سيستم هيدروليكي براي جابجايي بار است. دستگاه‌ هايي كه از دكل ليفتراك مي ‌توانند استفاده كنند، بايد داراي سيستم هيدروليكي براي جابجايي بار به سمت بالا و پايين بوده، همچنين قابليت جابجايي بار در ارتفاع بالا را داشته باشند.

بخوانيد: انواع سوخت ليفتراك

 به ما در اينستاگرام heliliftruck بپيونديد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۵۷:۲۰ توسط:فاطمه قاسمي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :