هلي ليفتراك هلي ليفتراك .

هلي ليفتراك

شاخك ليفتراك چيست؟

شاخك ليفتراك يكي از قطعات مهم ليفتراك

شاخك ليفتراك چيست؟ شاخك ليفتراك (Forklift Tine) قسمتي از دستگاه ليفتراك است كه براي بارگيري و تخليه بارها استفاده مي شود. شاخك‌ ها در حالت معمول به صورت جفت، در هر طرف از جانب دستگاه براي برداشت و جابجايي بار در ارتفاع قرار ميگيرند و به دليل نوع خاص خود به عنوان ابزاري براي جابجايي بارهاي سنگين استفاده مي‌ شوند. شاخك‌ ها معمولاً از فولاد ساخته شده ‌اند و به صورت مستقيم به ماشين Liftruck متصل هستند. شاخك ها در اندازه‌ ها و طول‌ هاي مختلفي عرضه مي شوند. به شاخك، چنگال ليفتراك يا ناخن ليفتراك نيز مي گويند.

از انواع شاخك ها مي توان به شاخك‌ هاي صاف، شاخك‌ هاي كوتاه و شاخك‌ هاي منحني اشاره كرد. براي خريد شاخك ليفتراك Liftruck مي توانيد به صورت اينترنتي و آنلاين از مجموعه هلي ليفتر اك اقدام داشته باشيد.

انواع شاخك ليفتراك

شاخك ليفتراك چيست؟ شاخك ليفتراك در مدل هاي مختلف وجود دارد؟ در زير تعدادي از انواع شاخك Liftruck را بررسي مي‌ كنيم:

1- شاخك‌ هاي صاف ليفتراك

اين نوع شاخك ليفتراك داراي طراحي صاف و بدون منحني است. به دليل اين كه شاخك‌ هاي صاف، قابليت جابجايي بار  با دقت بيشتري را دارند، معمولاً براي جابجايي بارهايي با اندازه و شكل منظم مورد استفاده قرار مي‌ گيرند.

2- شاخك‌ هاي منحني ليفتراك

اين نوع شاخك Liftruck داراي طراحي منحني بوده و براي جابجايي بارهايي با شكل ناهموار و غير منظم به كار مي‌ رود. شاخك‌ هاي منحني به دليل طراحي خاصي كه دارند، قابليت گرفتن بار با مركز جرم نامتوازن را دارند.

3- شاخك‌ هاي كوتاه

اين نوع شاخك ليفتراك داراي ارتفاع كمتري نسبت به شاخك‌ هاي ديگر بوده و براي برداشت و جابجايي بارهايي با ارتفاع كمتر به كار مي‌ رود.

بيشتر بدانيد: انواع ليفتراك

4- شاخك‌ هاي تلسكوپي

اين نوع شاخك Liftruck داراي قابليت كشش و فشار بوده و مي ‌تواند به صورت تلسكوپي از طول كم به طول بلندتر تغيير شكل دهد. شاخك‌ هاي تلسكوپي براي جابجايي بارهاي با ارتفاع بلندتر به كار مي‌ روند. همچنين شاخك‌ هاي ليفتراك با توجه به ظرفيت حمل بار در طول، عرض و ضخامت متفاوت در دسترس هستند. انتخاب بهترين نوع شاخك Liftruck به شرايط كاري و نيازهاي شما بستگي دارد.

مشخصات شاخك ليفتراك

شاخك ليفتراك چيست؟ آيا مشخصات هر يك از شاخك ليفتراك ها متفاوت است؟ مشخصات شاخك ليفتراك با توجه به نوع دستگاه ليفتراك و نوع بارگيري كه قرار است با آن كار كند، متغير مي باشد.

اين مشخصات مي‌ تواند شامل ابعاد، طول، عرض، ضخامت و وزن شاخك‌ ها باشد. به طور كلي، شاخك‌ ها در اندازه‌ هاي مختلف و با ظرفيت‌ هاي متنوعي در دسترس هستند. براي مثال، شاخك‌ هايي با ظرفيت حمل بار حدود يك تن تا چند تن نيز وجود دارند. همچنين، برخي شاخك‌ ها قابل تنظيم هستند كه به كاربران اجازه مي‌ دهند تا اندازه شاخك‌ ها را براي بارهاي مختلف تنظيم كنند. برخي شركت‌ هاي توليد كننده شاخك‌ ها، شاخك‌ هايي با پوشش‌ هاي مختلفي از جمله پوشش‌ هاي PVC و چدني نيز توليد مي‌ كنند كه در زمينه هاي خاص مورد استفاده قرار مي‌ گيرند.

بيشتر بدانيد: نكات مهم براي خريد ليفتراك

شاخك ليفتراك چيستكاربرد شاخك ليفتراك چيست

كاربرد شاخك ليفتراك چيست ؟

شاخك ليفتراك چيست؟ خريد شاخك ليفتراك چه كاربردي دارد؟ براي برداشت و جابجايي بارهاي سنگين در ارتفاع استفاده مي ‌شود. اين شاخك‌ ها در انواع مختلفي از جمله شاخك‌ هاي صاف، شاخك‌ هاي منحني و شاخك‌ هاي كوتاه در دسترس هستند و مي‌ توانند با انواع مختلفي از بارها كار كنند.

از شاخك Liftruck در بسياري از محيط ‌هاي صنعتي و قرارگاه ‌هاي ساختماني استفاده مي‌ شود. در برخي از اين محيط ‌ها، بارها به وسيله شاخك‌ هاي ليفتراك به ارتفاع بلندي برده مي‌شوند تا بتوانند به جايي انتقال داده شوند كه دسترسي به آنجا، راحت نمي باشد. همچنين، شاخك ليفتراك در انبارها و ساير محيط ‌هايي كه نياز به جابجايي بارهاي سنگين با سرعت بالا را دارند، استفاده مي‌ شود. به طور كلي، شاخك Liftruck يكي از اصلي‌ ترين ابزارهايي است كه در صنعت جابجايي بار در اولويت كاربران قرار مي گيرد.

بيشتر بدانيد: قيمت ليفتراك

روش هاي افزايش طول شاخك ليفتراك

افزايش طول شاخك ليفتراك به دو روش ممكن است:

۱- استفاده از شاخك‌ هاي بلندتر: يكي از روش‌ هاي ساده براي افزايش طول شاخك ليفتراك، استفاده از شاخك‌ هاي بلندتر است. شاخك ‌هاي بلندتر مي‌ توانند به ليفتراك نصب شوند و طول و ارتفاع بارگيري را افزايش دهند.

۲- استفاده از شاخك ‌هاي افزايشي: برخي از شركت‌ هاي توليد كننده شاخك‌ هاي Liftruck ، شاخك‌ هاي افزايشي را نيز توليد مي ‌كنند. اين شاخك‌ ها به صورت جداگانه به شاخك‌ هاي اصلي اضافه مي‌ شوند و باعث افزايش طول آن ‌ها مي‌ شوند. اين روش براي كاربراني كه براي كار با بارهاي مختلف به شاخك‌ هاي مختلف نياز دارند، مفيد است.

در هر صورت، قبل از استفاده از هر يك از روش‌ هاي فوق بايد مطمئن شويد كه ليفتراك شما قابليت پشتيباني از طول و وزن شاخك‌ هاي بلندتر يا افزايشي را دارد و اين كار باعث كاهش عمر مفيد دستگاه نمي شود. همچنين، قبل از هرگونه تغيير در Liftruck ، بهتر است با توليد كننده يا فروشنده دستگاه تماس بگيريد تا از مطابقت با استانداردهاي مربوطه مطمئن شويد.

پيشنهاد هلي: ليفتراك برقي

چه زماني نبايد از شاخك ليفتراك استفاده كرد؟

شاخك ليفتراك چيست؟ چه زماني از اين وسيله استفاده نمي شود؟

استفاده از شاخك ليفتراك در برخي موارد ممكن است منجر به خطرات جدي شود. به طور كلي، در شرايط زير نبايد از شاخك Liftruck استفاده كرد:

1- وقتي كه وزن بار از ظرفيت شاخك ليفتراك بيشتر است: در اين شرايط، شاخك ليفتراك ممكن است بشكند يا به طور كلي آسيب ببيند كه منجر به بروز تصادف و صدمات جدي در حين بارگيري و جابجايي بار مي شود.

2- وقتي كه بار به صورت نامتوازن بر روي شاخك قرار دارد: در اين شرايط، شاخك Liftruck ممكن است به طور نامتوازن بارگيري را انجام دهد. در اين راستا ممكن است بار  به صورت ناگهاني سقوط كند كه منجر به بروز خطرات جدي براي افرادي كه در اطراف محل بارگيري حضور دارند، مي‌ شود.

3- وقتي كه شاخك ليفتراك آسيب ديده است: شاخك ليفتراك بايد قبل از هر بار استفاده، بررسي و بازبيني شود تا از حداكثر كارايي و سلامتي آن اطمينان پيدا كنيد. در صورتي كه شاخك ليفتراك آسيب ديده است، نبايد از آن استفاده كرد و بايد به سرعت تعمير يا جايگزين شود. به طور كلي، براي كار با شاخك Liftruck بايد دقت كافي را به كار برده و هميشه از حداكثر ايمني و استانداردهاي مربوطه پيروي نماييد.

همراه ما باشيد با مقاله: ليفتراك لانكينگ Lonking

 به ما در اينستاگرام heliliftruck بپيونديد.


برچسب: ليفتراك,فروش ليفتراك,اجاره ليفتراك,خريد ليفتراك,انواع ليفتراك,ليفتراك تويوتا,ليفتراك كوماتسو,ليفتراك هلي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۰۴:۰۸ توسط:فاطمه قاسمي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :